meditatie-algemeen

uit "Geluk op recept"

meditatie-algemeen

Download deze korte meditatie-instructie om uit te printen of om altijd bij je te hebben op je tablet of mobiele telefoon. Het is de meditatie-instructie die hoort bij het boek Geluk op recept. Stuur het door aan je vrienden en kennissen zodat ook zij er gebruik van kunnen maken.

Door te mediteren ervaar je hoe je geest werkt. Doe je dit regelmatig, dan word je je meer bewust van het bestaan van je geest en ga je er anders mee om. Je zult meer rekening houden met de natuurlijke staat van je geest en je minder laten leiden door gedachten en emoties. Regelmatig mediteren heeft een langdurig effect, zelfs op momenten dat je niet mediteert. Je bovenkamer wordt steeds opgeruimder, je geest wordt steeds gezonder en je gaat steeds beter functioneren.

Download deze audio

 

 

 

audio download uit "Geluk op recept"

fundamenteel geluk

Maak met een eenvoudige oefening kennis met je eigen fundamentele geluk. Met deze gesproken tekst kun je je helemaal focussen op de oefening zonder tegelijkertijd te moeten lezen. Je hebt alleen wat fantasie en motivatie nodig.

(versie jan 2014)

Download deze audio

gedachtedoos

Deze download is de gesproken tekst die je kunt gebruiken bij de eerste oefening uit het boek “Geluk op Recept”. Bij deze Meditatie ga je bewust naar je gedachten kijken en daar vervolgens wat mee doen. Door het regelmatig doen van deze oefening stijgt je bewustzijn dat gedachten slechts bezoekers van jou zijn. Doe de oefening in het begin één keer per dag en later een paar keer per maand. Je zult merken dat er steeds minder gedachten in je hoofd ronddwalen. Bovendien zullen je gedachten ‘rustiger’ zijn. Een ander effect kan zijn dat je ongevoeliger wordt voor kritiek. Op die manier wordt je de baas van uw gedachten en gaat u beter functioneren.

Download deze audio

 

bodyscan

Deze begeleide meditatie is een z.g. “Body Scan”. Bij deze Meditatie ga je met je aandacht je gehele lichaam langs. Deze meditatie staat niet in “Geluk op recept”, maar is erg nuttig als extra oefening. Deze oefening is voor iedereen geschikt, maar zeker ook voor beoefenaars met lichamelijke klachten t.g.v. geestelijke onrust.

(versie jan. 2014)

Download
Follow by Email
WhatsaApp